Burberry lanceert regenboog-collectie voor LGBTQ-gemeenschap
bezig met laden...
Christopher Bailey, president en Chief Creative Officer bij Burberry, wijdt zijn laatste collectie voor het Britse modehuis aan de Lesbian, Gay, Bi, Trans en Queer-gemeenschap (LGBTQ). Burberry zet zich met het initiatief in voor meer tolerantie en diversiteit, zo meldt het merk in een statement naar de pers.
De bekende regenboogvlag, het internationale symbool van de LGBTQ-gemeenschap, is prominent aanwezig in de nieuwe collectie. “Mijn laatste collectie voor Burberry is gewijd aan - en ter ondersteuning van - een aantal van de belangrijkste organisaties voor LGBTQ-jeugd wereldwijd,” aldus vertrekkend creatief directeur Bailey in het statement. “Dit is het moment om te benadrukken dat in diversiteit onze kracht en creativiteit ligt.”
Bailey’s laatste collectie voor Burberry wordt gepresenteerd met een catwalkshow tijdens de London Fashion Week op 17 februari en is direct na de show verkrijgbaar via de webshop en winkels van het Britse modehuis wereldwijd. Het initiatief past in het gedachtegoed van Burberry, dat onlangs donaties deed aan meerdere goede doelen die zich wereldwijd inzetten voor de gemeenschap.
Bailey wordt geroemd voor zijn werk bij Burberry, dat hij onder zijn hoede wist te transformeren tot één van de meest toonaangevende modehuizen wereldwijd. Daarnaast was hij bij zijn aanstelling in 2014 de eerste topman van een Top-100 bedrijf aan de Londense beurs die openlijk voor zijn homoseksualiteit uitkwam. Bailey geeft eind 2018 zijn positie op waarna hij wordt opgevolgd door Marco Gobetti, voormalig CEO bij Celine.
Beeld: Burberry